• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kommande samlingslån 500k

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Du skulle tagit kortet för rabatten, klippt kortet och sagt upp det i vinter, tror rabatten suttit kvar.
och en outnyttjad kredit är dessutom bra för betyget så länge som kalkylen går ihop
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 884
Mottagna reaktioner
1 649
Poäng
1 117
Kör snöbollsmetoden.

Sortera alla alla lån efter storlekt. Börja betala bort det minsta oavsett. Vare sig det är delbetalning på mobilen, sms lån, kredit.
Sen tar du och betala bort det andra minsta lånet, 3e minsta osv. Dom största lånen som du har tar du betalningsfria månader på, frågar om man får skjuta en månad osv. och lägger alla dom pengar på det minsta lånet som är kvar hela tiden. Till slut går det bara snabbare och snabbare att ammortera på det som är kvar i takt med att du får mindre lån och månadskostnad
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Du skulle tagit kortet för rabatten, klippt kortet och sagt upp det i vinter, tror rabatten suttit kvar.

Har pratat rätt intensivt med collector nu. Väldigt medgörliga. Mina 2 collectorlån ä nu ihop satt till ett istället. Å denna deal med kortet vart dock lite snopet.

Har verkligen pushat om oron att få en upplysning enbart för ansökan om kortet. Å min kontakt lät väldigt säker att advisas upplysning skulle duga eller att en microupplysning skulle göras.

Tyvärr blev det pannkaka igår. Först vid ansökan om kortet (tog lägsta belopp10k) blev jag nekad. Pga kalkylen. Å det skulle han titta vidare på. Sen så fick jag givetvis en upplysning om ansökt kredit :(

Han skulle återkomma å försöka backa den. Å hoppas då verkligen det går. Ångra mig att ens försökt att få ner lånet 0.5% för en ff ä ju förödande. Just nu ä uc betyget på 0.6% utan att lånen osv ä uppdaterade.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Kör snöbollsmetoden.

Sortera alla alla lån efter storlekt. Börja betala bort det minsta oavsett. Vare sig det är delbetalning på mobilen, sms lån, kredit.
Sen tar du och betala bort det andra minsta lånet, 3e minsta osv. Dom största lånen som du har tar du betalningsfria månader på, frågar om man får skjuta en månad osv. och lägger alla dom pengar på det minsta lånet som är kvar hela tiden. Till slut går det bara snabbare och snabbare att ammortera på det som är kvar i takt med att du får mindre lån och månadskostnad

Hmm.
Nu kommer min uc att visa endast 2lån totalt.

Det är ikano på 87k 4.9% ränta
Å collector på 460k 12% ränta.

Tycker du ändå jag ska mata inbetalningar på ikano? När den ä såpass bra?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Vad anser ni ä rimlig stund å vänta på ansöka igen om samlingslån? Nu har jag som sagt halverat antal krediter men beloppet ökat lite pga smslånen jag bakade in. Vänta 6 mån eller 1år? Vad säger ni erfarna?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad anser ni ä rimlig stund å vänta på ansöka igen om samlingslån? Nu har jag som sagt halverat antal krediter men beloppet ökat lite pga smslånen jag bakade in. Vänta 6 mån eller 1år? Vad säger ni erfarna?
Är det inte panik dvs inte någon ränta över 8% på belopp som är hyfsad stora så är det bättre att ha is i magen och vänta ut så att antalet ff är högst 1. Handlar ju ofta att vänta bara några månader för ett lån man ska sitta länge på.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Är det inte panik dvs inte någon ränta över 8% på belopp som är hyfsad stora så är det bättre att ha is i magen och vänta ut så att antalet ff är högst 1. Handlar ju ofta att vänta bara några månader för ett lån man ska sitta länge på.

Räntan på collector på 460k isch ä 12%. Dock en klar förbättring sen förut. För nu ä ju mina förfrågningar färska. Så måste vänta ett år för å få bort dom isåf (2st totalt)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp